Kanel & Kardemummakakor

Ingredienser
200 g Margarin eller smör
1 ½ dl Rå eller Strösocker
2 msk Sirap
1 msk Grädde
5 dl Vetemjöl
1 ½ tsk Bakpulver
2 msk Vaniljsocker
2 tsk Kanel
1 tsk Kardemumma

Gör så här:
Rör ihop margarin och socker mjukt. Rör i sirap och grädde. Blanda sedan vetemjöl, bakpulver och kryddor i en egen skål. Blanda ner det i margaringblandningen.
Forma till fingertjocka längder och platta till dem lite grann. Lägg dem på en bakplåtspappersklädd plåt. Grädda i 7-10 min mitt i ugnen i 200°. Skär dem på längden när de fortfarande är varma. Låt svalna på galler.

2 thoughts on “Kanel & Kardemummakakor

  1. Fantastiskt goda! De blev mycket spröda och knapriga. Själv älskar jag kardemumma så jag spetsade dem med ytterligare en tesked av kryddan. Hade hela kardemummafrön som jag mortlade för bästa smak.
    Tack för receptet. Det hamnar på min favoritlista.

Kommentera

