Ananaspaj

ananaspaj.png

Ingredienser 1 Paj
Botten
3 ½ dl Krossad digestivekex
100 g Smält smör
1 msk Råsocker

Fyllning
1 burk Krossad ananas (400g)
1 Burk kesella kvarg
½ dl Strösocker
1 tsk Vaniljsocker

Gör så här
Sätt ugnen på 175°. Låt ananasen rinna av i ett burkslag. Smörj en pajform med smör. Blanda ihop kexsmulor, smält smör och socker i en bunke. Fördela i pajformen. Pressa med en sked så botten blir kompakt. Förgrädda mitt i ugnen i 6-8 minuter. Låt svalna en aning.
Blanda ihop kvarg, socker, vaniljsocker och ananas. Bred ut i formen. Grädda mitt i ugnen i ca 30 minuter.
Servera med vaniljkräm eller vaniljglass!

3 thoughts on “Ananaspaj

  1. Hej! Gud jag ber verkligen om ursäkt, tänkte väl inte mig riktigt för=/ ska inte hända igen! jag får helt enkelt länka till din blogg för att andra ska få ta del av den. kram

  2. Hej! måste bara säga att du har den bästa recept sida jag stött på! bilderna är grymma och de recepten jag provat har varit jättegoda! allt ser så smarrigt ut att jag skulle vilja testa allt, men det gå inte när man bor på 21 kvm tyvärr=) Keep up the good work!
    kram

Kommentera

