Födelsedagsfrukost

Min favoritfrukost (förutom en stor hotelfrukostbuffé så klart) är havregrynsgröt! Speciellt nu när det är kallt ute är det gott med något varmt i magen också, och så lägger sig gröten gott och håller mig mätt länge. Det går ju också att variera med så många olika sorters gryn; havre, fiberhavregryn, råg, vete, graham, dinkel, quinoa, hirs, bovete m.m, m.m. Och smaksättning, olika sorters frukt, bär, sylt m.m. Man kan ju variera i en oändlighet. Jag tröttnar aldrig på det, det är så gott! Detta blir mitt bidrag till Månadens sötsak!

Denna grötblandning som jag har snöat in mig på nu betstår utav följande

½ dl Havregryn
½ dl Fiberhavregryn
Lite salt
1 msk Psyliumfröskal
½ dl Stora frysta blåbär
½ Banan
Lite äkta vaniljpulver
Naturella cashewnötter
Sojamjölk

4 thoughts on “Födelsedagsfrukost

  1. Pingback: Blogged.se – Sök efter bloggar» Blog Archive » God morgon

  2. Pingback: God morgon | Söta saker

Kommentera

