Kokosgranola

Om du älskar kokos (som jag gör) och vill gärna ha det i müslin så ska du testa min kokosgranola. Den innehåller inte bara en massa goda kokosflingor utan även kokosmjölk. Trots den lilla mängden honung blir granolan tillräckligt söt och kokossmaken dominant.
Det blir en god basmüsli för den som inte gillar t.ex frukt och nötter i sin morgonmüsli, eftersom här finns endast havre och kokos. Själv väljer jag oftast att tillsätta lite torkad frukt, rostade nötter eller frön efter vad jag känner för dagen!

kokosgranola

5 dl Havregryn
2 dl Kokosflingor
125 ml Kokosmjölk
1 msk Flytande honung

Blanda ihop havregryn med kokosen.
Värm upp kokosmjölken med honungen i en kastrull så att honungen smälter. Häll över grynen och rör ihop. Sprid ut över en ungsform.
Grädda mitt i ugnen i 175C i ca 20-30 minuter. Rör om med en gaffel var 5:e minut. Granolan ska bli gyllenbrun.
Låt svalna helt innan du häller över det i en burk!

kokosgranola

6 thoughts on “Kokosgranola

Kommentera

