Raw Äppelbollar

Alla dessa raw bollar med olika nötter, gryn och färsk och torkad frukt ledsnar jag aldrig på. De går att göra på så många olika varianter, de är så lätta att göra och de går åt i ett nafs. Ett nyttigare allternativ till cake balls helt enkelt!
Dessa bollar innehåller färskt äpple och kryddor som kanel och kardemumma. Med både havre och kokos i smakar de definitivt som äppelkaka!

rawbollar

ca 20 bollar

1 Äpple
5 Färska dadlar
2½ dl Havregryn
2 msk Kokosmjöl
1 tsk Kanel
1 tsk Kardemumma
2 tsk Kokossocker (valfritt)

Kokosflingor

Mixa äpplet i en mixer till småbitar. Tillsätt dadlarna och mixa ihop till småbitar. Tillsätt övriga ingredienser och mixa ihop till en slät smet. Tillsätt mer havregryn eller kokosmjöl om den är för lös för att rulla bollar till.
Rulla till bollar och täck med kokosflingor.
Förvaras i kyl!

2 thoughts on “Raw Äppelbollar

  1. Det här låter gott! Jag har gjort carrot cake balls tidigare och det var inte riktigt min grej, men de här tror jag på. Annars gör jag mest bollar med nötter/kakao/torkad frukt. Perfekt att ha i frysen!

Kommentera

